کتابخانه احادیث شیعه

سختكوشى در كار و عمل

امام على عليه السلام: من با رسول خدا صلي الله عليه و آله و خاندانم و دو فرزندم در كنار حوض (كوثر) هستيم؛ پس هر كه ما را مى خواهد بايد به سخن ما چنگ زند و به كردار ما عمل كند.
نمایش منبع
حمّاد بن لحّام از حضرت صادق عليه السلام نقل مى كند كه پدرش فرمود: فرزندم! تو هم اگر بر خلاف عمل من رفتار كنى فردا [ى قيامت] با من در يك منزل فرود نخواهى آمد. سپس فرمود: خداوند عزوجل نپذيرفته است كه مردمى ولايت و دوستى عده اى را بپذيرند و بر خلاف كردار آنها عمل كنند و با اين حال، روز قيامت با آنها هم منزل [و درجه ]شوند؛ به خداوند كعبه سوگند كه هرگز چنين نشود.
نمایش منبع
امام على عليه السلام: هر كه ما را دوست دارد بايد به كردار ما عمل كند و رداى پارسايى در بركند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام: هر كه ما را دوست دارد، بايد به كردار ما عمل كند و از پارسايى مدد گيرد ؛ چرا كه آن، بهترين مددكار در امر دنيا و آخرت است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام: من و پدرم عليه السلام بيرون آمديم تا اين كه به ميان قبر و منبر [رسول خدا ]رسيديم. جمعى از شيعيان در آن جا بودند. پدرم به آنها سلام كرد و آنها جواب سلامش را دادند. آن گاه پدرم فرمود: به خدا سوگند كه من بوى شما و روح شما را دوست دارم؛ پس با پارسايى و كوشيدن در عمل خود مرا در اين محبّت يارى رسانيد و بدانيد كه ولايت (و دوستى) ما جز با پارسايى و كوشش به دست نمى آيد، هر كدام از شما بنده اى را به امامت گيرد بايد به كردار او عمل كند.
نمایش منبع
امام مهدى عليه السلام ـ در نامه اى از آن حضرت به شيخ مفيد ـ : هريك از شما بايد كارى كند كه به محبّت ما نزديك شود و از كارى كه او را به نفرت و خشم ما نزديك مى سازد دورى كند؛ زيرا كه قضيه [ظهور] ما ناگهانى و بى خبر اتفاق مى افتد به طورى كه ديگر نه توبه اى به حالش سودمند مى افتد و نه پشيمانى از گناه، از كيفر ما مى رهاندش.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838