کتابخانه احادیث شیعه

ارزش دوستان ناشناخته خدا

الكافى : از جمله سخنان نجوا آميز خداوند متعال به موسى اين بود كه: جامه ات كهنه باشد و دلت نو، تا در ميان زمينيان نا شناس باشى و در ميان اهل آسمان سرشناس.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : قالَ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ : إنَّ مِن أغبَطِ أولِيائي عِندي رَجُلاً خَفيفَ الحالِ ذا خَطَرٍ .حديث ، أحسَنَ عِبادَةَ رَبِّهِ في الغَيبِ ، و كانَ غامِضا في النّاسِ ، جُعِلَ رِزقُهُ كَفافا فصَبَرَ عَلَيهِ ، ماتَ فقَلَّ تُراثُهُ و قَلَّ بَواكيهِ .حديث .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند عزّ و جلّ فرمود: از نكو حال ترين دوستانم نزد من، مرد سبكبار و پر قدر و منزلتى است كه در نهان پروردگار خويش را نيكو بندگى مى كند و در ميان مردم ناشناخته است. روزيش به قدر كفاف تعيين شده و بر آن صبر مى كند و چون بميرد، ميراثش كم باشد و گريه كنندگان بر او اندك .حديث
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نكو حال ترين دوستانِ خدا، بنده مؤمن كم مال و ثروت و بهره مند از نماز است كه پروردگارش را نيكو بندگى مى كند و در نهان اطاعتش مى كند و در ميان مردم بى نام و نشان است و انگشت نما نيست.
نمایش منبع
تنبيه الخواطر: يكى از اصحاب را ديدند كه بر سر قبر رسول خدا صلى الله عليه و آله مى گريد؛ به او گفته شد: چرا مى گريى؟ گفت: شنيدم كه رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمود: اندكى از ريا هم شرك است و خداوند، آن پرهيزگارانِ گمنامى را دوست دارد كه هرگاه غايب باشند، كسى جويايشان نمى شود و چون در ميان جمع باشند، شناخته نمى شوند، دلهاى اينان چراغهاى هدايت است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در وصف مؤمنان ـ فرمود : اگر در ميان جمع باشند شناخته نمى شوند، و اگر غايب باشند كسى جوياى آنها نمى شود، و اگر بيمار شوند كسى به عيادتشان نمى رود.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838