کتابخانه احادیث شیعه

نوحه گرى ستوده

كتاب من لا يحضره الفقيه : هنگامى كه رسول خدا صلى الله عليه و آله از جنگ احد به مدينه برگشت ، از هر خانه اى كه عضوى از اعضاى آن كشته شده بود ، صداى نوحه و گريه شنيد اما از خانه عموى خود حمزه صدايى نشنيد . پس فرمود : اما حمزه گريه كننده ندارد . مردم مدينه سوگند ياد كردند كه از آن پس، پيش از نوحه و گريه براى مرده، بر حمزه بگريند .
نمایش منبع
بحار الأنوار : فاطمه عليها السلام براى پدر خود نوحه كرد و رسول خدا صلى الله عليه و آله دستور داد براى حمزه نوحه گرى كنند .
نمایش منبع
كتاب من لا يحضره الفقيه : امام باقر عليه السلام سفارش كرد كه براى او در موسم حجّ ده سال گريه و زارى شود .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : از روزى كه مصيبت حسين بن على پيش آمد تا يك سال تمام، روز و شب و تا سه سال روزها بر آن حضرت نوحه مى شد و مسوّر بن مخرمه و ابو هريره و بزرگان اصحاب رسول خدا صلى الله عليه و آله مخفيانه و نقاب بر چهره مى آمدند و به نوحه خوانيها گوش مى دادند و مى گريستند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به پرسش از مزد نوحه خوان ـ فرمود : اشكال ندارد . براى رسول خدا صلى الله عليه و آله نيز نوحه خوانى شد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838