کتابخانه احادیث شیعه

نيكوكاران و شفاعت

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : شفاعت من ، در حقيقت، براى آن افراد از امّت من است كه مرتكب گناهان كبيره شوند، و اما نيكوكاران كه مشكلى ندارند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : در روز قيامت ما براى شيعيانِ گناهكار خود شفاعت مى كنيم و اما نيكوكاران را خداوند خود نجات داده است .
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام : المُؤمِنُ مُؤمِنانِ : فَمُؤمِنٌ صَدَقَ بِعَهدِ اللّه ِ و وَفى بِشَرطِهِ ، و ذلكَ قولُ اللّه ِ عَزَّ وَ جَلَّ : «رِجالٌ صَدَقُوا ما عَاهَدُوا اللّه َ عَلَيْهِ» .حديث فذلكَ الذي لا تُصِيبُهُ أهوالُ الدُّنيا و لا أهوالُ الآخِرَةِ ، و ذلكَ مِمَّن يَشفَعُ و لا يُشفَعُ لَهُ ، و مُؤمِنٌ كخامَةِ الزَّرعِ ، تَعوَجُّ أحيانا و تَقُومُ أحيانا ، فذلكَ مِمَّن تُصِيبُهُ أهوالُ الدُّنيا و أهوالُ الآخِرَةِ ، و ذلكَ مِمَّن يُشفَعُ لَهُ و لا يَشفَعُ .حديث
امام صادق عليه السلام : مؤمن بر دو گونه است : مؤمنى كه به عهد و شرط خدا وفا كند . و اين سخن خداوند عزّ و جلّ است كه : «مردانى هستند كه به پيمانى كه با خدا بسته بودند وفا كردند» . چنين مؤمنى نه گرفتار هول و هراسهاى دنيا مى شود و نه هول و هراسهاى آخرت . او از كسانى است كه خود شفاعت مى كند و نياز به شفاعت كسى ندارد ؛ [دوم ]مؤمنى كه چون ساقه گياه، گاه كج و گاه راست مى شود . چنين مؤمنى، دستخوش هول و هراسهاى دنيا و آخرت مى شود و از جمله كسانى است كه برايش شفاعت مى شود، ولى قدرت شفاعت كردن ندارد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838