کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

نوشته هاى روى قبضه شمشيررسول خدا صلى الله عليه و آله

امام على عليه السلام : اسلحه رسول خدا را برداشتم ، ديدم به قبضه شمشير آن حضرت سه جمله آويخته است : به كسى كه از تو بُريده است بپيوند ؛ به كسى كه به تو بدى كرده است خوبى كن، و حق را بگو هر چند به زيان خودت باشد .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : بر فلز نوك غلاف شمشير رسول خدا صلى الله عليه و آله اين جملات ديده شد : سركش ترين مردم بر خداوند سه كَسَند : كسى كه غير قاتل خود را بكشد ، يا غير ضارب خود را بزند ، يا حادثه آفرينى (قاتلى) را پناه دهد ؛ خداوند از چنين كسى نه توبه اى مى پذيرد و نه تاوانى ، و هر كه خود را به كسانى منسوب دارد كه از بستگان آنها نيست، به آنچه خداوند بر رسولش نازل كرده، كافر شده باشد .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : در غلاف شمشير رسول خدا صلى الله عليه و آله مكتوبى سر به مهر يافت شد ؛ آن را گشودند ديدند نوشته است : از سركش ترين مردمان بر خدا كسى است كه غير قاتل خود را بكشد و كسى كه غير ضارب خود را بزند و كسى كه حادثه اى بيافريند (قتلى مرتكب شود) يا حادثه آفرينى (قاتلى) را پناه دهد، لعنت خدا و فرشتگان و همه مردم بر چنين كسى باد ، خداوند از او هيچ توبه و تاوانى را نمى پذيرد ، و هر كه خود را به غير مولايش نسبت دهد، به آنچه بر محمّد صلى الله عليه و آله نازل گشته، كافر شده است .
نمایش منبع
بحار الأنوار ـ به نقل از كتاب عتيق الغروى ـ : رقعه شمشيرى در قبضه شمشير امير المؤمنين على بن ابى طالب، عليه الصلاة و السلام، يافت شد . اين رقعه كه در دسته شمشير رسول خدا صلى الله عليه و آله نيز بود، چنين است :« به نام خداوند بخشنده مهربان . به يارى خدا ، به يارى خدا ، به يارى خدا ، اى شاهنشاه ازلى و ابدى كه زوال نگيرد و تغيّر نپذيرد! ··· از تو مسألت دارم مرا از گزند هر كه قصد سويى نسبت به من دارد نگه دارى···».
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838