کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

از من بپرسيد، پيش از آن كهمرا از دست دهيد

صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ عليٌّ عليه السلام : سَلُوني قَبلَ أن تَفقِدُوني؛ فَلأََنا بِطُرُقِ السماءِ أعلَمُ منّي بِطُرُقِ الأرضِ .حديث
قال ابن أبي الحديد : أجمع الناس كلّهم على أنّه لم يقل أحد من الصّحابة ، و لا أحد من العلماءِ : «سَلُوني» غير عليّ بن أبي طالب عليه السلام ، ذكر ذلك ابن عبد البرّ المحدّث في كتاب «الاستيعاب» .حديث
امام على عليه السلام : از من بپرسيد پيش از آن كه از دستم دهيد ؛ زيرا من به راههاى آسمان ، داناتر از راههاى زمينم .حديث
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بپرسيد از من، پيش از آن كه مرا از دست بدهيد··· بپرسيد از من، كه دانش اولين و آخرينِ خلايق نزد من است . هان! به خدا سوگند اگر بر مسند قضاوت بنشينم، در ميان پيروان تورات بر اساس توراتشان داورى كنم .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بپرسيد از من، پيش از آن كه مرا از دست دهيد . سوگند به آن كه دانه را شكافت و خلايق را آفريد، اگر از من بپرسيد كه كدام آيه در شب نازل شده و كدام در روز ، مكّىِ آن كدام است و مدنى اش كدام ، كدام در سفر نازل شده و كدام در حَضَر ، ناسخ آن كدام است و منسوخش كدام ، محكمش چيست و متشابهش كدام ، تأويلش چيست و تنزيلش چه ، هر آينه شما را از آن آگاه مى سازم .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بپرسيد از من، پيش از آن كه از دستم دهيد ؛ زيرا سوگند به آن كه جانم در دست اوست، از هم اكنون تا روز رستاخيز درباره هيچ چيز و هيچ گروهى كه صد نفر را گمراه مى كند و گروهى كه صد نفر را به راه راست مى برد سؤال نمى كنيد، مگر آن كه شما را آگاه كنم كه چه كسى نداى دعوت را به آنها سر مى دهد و چه كسى آن ها را به دنبال خود مى كِشد و چه كسى آنان را به جلو مى راند و كجا به استراحت مى پردازند و كجا اتراق مى كنند و بار مى گشايند ، كدامين آنها كشته مى شوند و كدامشان [به مرگ طبيعى ]مى ميرند . اگر مرا از دست دهيد و پيشامدهاى ناگوار و كارهاى دشوار برايتان رخ دهد ، هر آينه بسيارى از پرسش كنندگان خاموش شوند و بسيارى از پاسخ دهندگان در جواب بمانند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بپرسيد از من، پيش از آن كه مرا از دست دهيد ؛ زيرا درباره هر چيزى ، جز [زيرِ ]عرش ، از من سؤال شود ، جوابش را بدهم . هر كه پس از من اين سخن را بگويد، يا مدّعى است يا دروغگو و افترا زننده .
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838