کتابخانه احادیث شیعه

4 ـ پاكى درآمد

بحار الأنوار : در حديث قدسى آمده است : از تو دعا كردن است و از من اجابت نمودن ؛ هيچ دعايى از من پوشيده و در حجاب نماند، مگر دعاى حرام خوار .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : همانا بنده دستش را [براى دعا] به درگاه خدا بالا مى برد در حالى كه خوراكش حرام است ؛ با چنين حالى ، چگونه دعايش مستجاب شود ؟
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در پاسخ به كسى كه عرض كرد : دوست دارم دعايم پذيرفته شود ـ فرمود : خوراكت را پاك گردان و حرام وارد شكمت مكن.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : درآمدت را پاك كن تا دعايت مستجاب شود؛ زيرا هرگاه آدمى لقمه[اى حرام] به دهان خود ببرد تا چهل روز دعايى از او پذيرفته نمى شود .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر كه دوست دارد دعايش مستجاب گردد، بايد كسب و كار خود را پاك گرداند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هر يك از شما كه مى خواهد دعايش مستجاب شود درآمد خود را پاك كند و حقّ مردم را بپردازد . دعاى هيچ بنده اى كه مال حرامى در شكمش باشد يا مظلمه كسى به گردنش باشد ، به درگاه خدا بالا نمى رود .
نمایش منبع
الدعوات : روايت شده است كه موسى عليه السلام مردى را ديد كه به شدّت زارى مى كند و دستهايش را به سوى آسمان بالا برده، دعا و تضرّع مى كند . پس، خداوند به موسى عليه السلام وحى كرد : اگر او چنين و چنان هم مى كرد دعايش مستجاب نمى شد ؛ زيرا در شكمش [خوراك] حرام جاى دارد و بر پشتش حرام و در خانه اش حرام .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838