کتابخانه احادیث شیعه

خشوع، زيور اولياست

بحار الأنوار : از وحيهاى خداوند متعال به موسى و هارون [اين بود كه] : همانا دوستان من با خوارى و خشوع و ترس كه در دلهايشان مى رويد و بر بدنهايشان آشكار مى شود ، خود را براى من مى آرايند .
نمایش منبع
الكافى : در نجواهاى خداوند متعال با موسى عليه السلام آمده است : حلاوت تورات را با آوازى خاشع و حزين به گوش من برسان .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در وصف پرهيزگاران ـ فرمود : از نشانه هاى آنان اين است كه آنها را در دين ، قدرتمند مى بينى و در عين نرمى، دورانديش ··· و در عبادت، خاشع.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در وصف مؤمنان ـ فرمود : شُكوهشان خشوع است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند متعال به عيسى بن مريم عليه السلام وحى فرمود كه : اى عيسى ! از چشمان خود اشك و از دل خود، خشوع به من ببخش و آن گاه كه هرزگان خوش و خندانند، تو با ميلِ اندوه، چشمان خود را سرمه كش و بر سر گورهاى مردگان بايست و آنان را با فرياد صدا بزن، شايد پند خود را از ايشان بگيرى و بگو كه من هم همراه ديگران به ايشان خواهم پيوست.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838