کتابخانه احادیث شیعه

همسايه بد

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :اى على! چهار چيز كمر شكن است: ··· و همسايه بد ماندگار [در كنار تو].
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :به خدا پناه مى برم از همسايه بد ماندگار ، كه چشمانش تو را مى بيند و دلش مراقب توست . اگر تو را در خوبى و خوشى ديد، ناراحت مى شود و اگر تو را گرفتار و بد حال ديد، خوشحال مى شود.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه چيز در رأس مصيبتهاى كمر شكن است: ··· و همسايه اى كه چشمانش تو را مى پايد و دلش تو را رسوا مى خواهد . اگر خوبى بيند، آن را مى پوشاند و فاش نگرداند و اگر بدى بيند، آن را آشكار و همه جا پخش كند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :همسايه بد، بزرگترين رنج و سخت ترين بلا است.
نمایش منبع
لقمان عليه السلام :من صخره هاى بزرگ و آهن، و هر بار سنگينى را به دوش كشيدم، اما بارى سنگين تر از همسايه بد نديدم.
نمایش منبع
حدیث روز

امام كاظم علیه السلام:

طُوبى لِشيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكينَ بِحُبِّنا فى غَيْبَةِ قائِمنا اَلثّابِتينَ عَلى مُوالاتِنا وَ الْبَرآئَةِ مِنْ اَعْدآئِنا اُولئِكَ مِنّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ وَ قَدْ رَضُوا بِنا اَئِمَّةً وَ رَضينا بِهِمْ شيعَةً وَ طُوبى لَهُمْ، هُمْ وَ اللّه‏ِ مَعَنا فى دَرَجَتِنا يَوْمَ الْقِيامِةِ؛

خوش به حال شيعيان ما كه در زمان غيبت قائم ما به دوستى ما چنگ مى ‏زنند و در دوستى ما و برائت از دشمنان ما استوارند آنها از ما و ما از آنها هستيم، آنها به پيشوائى ما راضى شدند و ما هم به شيعه بودن آنها راضى و خشنوديم و خوشا به حال آنها، به خدا قسـم آنها در روز قيامت با ما و مرتبه ما هستند.

بحارالأنوار: ج 51، ص 151

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838