کتابخانه احادیث شیعه

نهى از جدايى بيش از سه روز

تاريخ بغداد ـ به نقل از انس ـ : پيامبر خدا فرمود : جدايى ميان مسلمانان نبايد بيش از سه روز ـ يا فرمود سه شب ـ بپايد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : هيچ جدايى اى نبايد بيش از سه [روز يا شب ]بپايد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : براى هيچ مسلمانى روا نيست كه بيش از سه روز ، برادرش را ترك گويد و هر كس [براى آشتى ]پيش دستى كند ، به سوى بهشت ، پيش دستى كرده است .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : براى هيچ مسلمانى روا نيست كه بيش از سه [روز يا شب] از برادرش بِبُرَد و هر كس بيش از سه روز [از برادرش] بريد و از دنيا رفت ، به دوزخ مى رود .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : هر كس بيش از سه [روز] از برادرش ببُرد ، در آتش است ، مگر آن كه خداوند با كرم خود ، او را دريابد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : براى هيچ كس روا نيست كه بيش از سه روز از مؤمنى ببرد . پس اگر سه روز گذشت ، بايد به ديدارش برود و بر او سلام كند . اگر آن يك پاسخ سلامش را داد ، هر دو در پاداش ، شريك هستند و اگر پاسخ او را نداد ، شخص سلام كننده از [كيفر ]هجران ، ايمن است .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : هرگاه دو مسلمان از يكديگر ببُرند و تا سه روز با يكديگر آشتى نكنند ، از [دين] اسلام بيرون اند و ميان آنان ، ولايتى [دينى] «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَـتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَآءُ بَعْضٍ ...» كه مى گويد : مردان و زنان با ايمان بر يكديگر ولايت دارند . " href="#" onclick = "return false;" >حديث نخواهد بود . پس هر يك از آن دو به سخن گفتن با دوستش پيش دستى كند ، در روز حسابرسى ، به سوى بهشت ، پيش دستى خواهد كرد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : با يكديگر دشمنى مكنيد ، بر يكديگر حسد مورزيد و از يكديگر رويگردان مشويد . بندگان خدا و برادر هم باشيد . براى هيچ مسلمانى روا نيست كه بيش از سه روز از برادرش ببُرد .
نمایش منبع
مسند ابن حنبل ـ به نقل از ابن عمر ـ : پيامبر صلي الله عليه و آله از اين كه مسلمانى بيش از سه روز از برادرش ببُرد ، نهى كرد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : [پيامبر خدا ]از هجران نهى كرد . پس اگر كسى ناچار از آن شد ، بيش از سه روز از برادرش نَبُرد كه هر كس بيش از آن از برادرش
بِبُرد ، آتش به او سزاوارتر است .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : از يكديگر نبُريد . پس اگر ناچار از بريدن از يكديگر شديد ، بيش از سه روز نپايد كه هرگاه دو مسلمان ، در حالى كه از يكديگر بُريده اند ، بميرند ، در بهشتْ گرد نخواهند آمد .
نمایش منبع
رسول خدا صلي الله عليه و آله : براى هيچ كس روا نيست كه بيش از سه شب از برادرش ببُرد؛ و چون همديگر را ببينند ، اين يك روى بگرداند و آن يك روى بگرداند . بهترين آن دو ، كسى است كه آغازگرِ «سلام» باشد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838