کتابخانه احادیث شیعه

مقدمه

باسم ربّ الشُّهَداءِ و الصّديقين
حديث شهادت شنيدنى است، حديث ديدار است، ديدار دوست. آنها كه هميشه در حضور حق اند و آنان كه به ديدار يار رفته اند، گوش جانشان با حديث شهادت اُنسها دارد، حديث شهادت براى شهيدان شاهد نيست، براى ماندگان عاشق شهادت است تا آنان نيز در وقت نياز با عشقى آتشين تر به جهاد برخيزند و از پيشروى به سوى ديار يار نهراسند و بر پرواز پروانگان كوى حق اندوهگين نباشند، پركشيدن بسوى فرشتگان آسمان افسوس و آه ندارد، پوسيدن و با پليدان زمين زيستن غمبار و حسرت انگيز است.
اين چهل دُرّ درخشان كه چهل رهنمود گرانبها در موضوع شهادت است، براى اوّلين بار به مناسبت سالگرد شهادت طلبه شهيد محمد باقر فلاّح زاده چاپ و منتشر شده و چاپ دوم آن نيز در دوران دفاع مقدس انجام گرفت و اكنون بار ديگر تصميم به چاپ مجّدد آن گرفته شد. اميد است مورد استفاده عاشقان جهاد و شهادت قرار گيرد و اين خدمت ناچيز مورد قبول حضرت حق جلّ و علا قرار بگيرد.
ربّنا تقبل منّا انّك انت السميع العليم
پاييز 1374 ـ محمدحسين فلاح زاده


قالَ اللّهُ تباركَ و تعالى:
وَلا تَحْسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوُا في سَبيلِ اللّهِ أَمْواتا
بَلْ أَحْيآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد:
هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده اند، مرده مپندار، بلكه زنده اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى شوند.
سوره آل عمران، آيه 169
نمایش منبع


حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

يَعيشُ النّاسُ بِاِحْسانِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَعيشونَ بِاَعْمارِهِمْ وَ يَموتون بِذُنوبِهِمْ اَكْثَرَ مِمّا يَموتونَ بِآجالِهِمْ؛

مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏ كنند و بيشتر از آن‏كه با اجل خود بميرند، بر اثر گناهان خود مى‏ ميرند.

دعوات الراوندى: ص 291، ح 33

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838