کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

فرزند و دارايى او از آنِ پدر اوست

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به مردى كه از پدر خود نزد آن حضرت به شكايت آمده بود ـ فرمود : تو و دارايى ات از آنِ پدرت هستيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به مردى كه به ايشان عرض كرد: پدرم مى خواهد مال مرا از آنِ خود كند ـ فرمود : تو و مال تو از آنِ پدرت هستيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به مردى كه به ايشان عرض كرد: پدرم دارايى مرا غصب كرده است ـ فرمود : خودت و دارايى ات از آنِ پدرت هستيد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ به مردى كه به ايشان عرض كرد: من براى خود مال و عيالى دارم و پدرم نيز براى خودش مال و عيالى دارد و حالا مى خواهد اموال مرا بگيرد ـ فرمود : هم خودت و هم اموالت از آنِ پدرت هستيد.
نمایش منبع
الكافى ـ به نقل از حسين بن ابى علاء ـ به امام صادق عليه السلام عرض كردم : چه مقدار از مال فرزند براى پدر حلال است؟ حضرت فرمود : هرگاه ناچار شود، مى تواند به اندازه خوراك روزانه خود، به شرطى كه در حدّ اسراف نباشد، بردارد. عرض كردم: پس، فرموده رسول خدا صلى الله عليه و آله چيست كه وقتى شخصى پدر خود را پيش آن حضرت [به دادخواهى ]آورد، پيامبر فرمود: «خودت و دارايى ات از آنِ پدرت هستيد»؟
امام عليه السلام فرمود: او پدر خود را پيش پيامبر صلى الله عليه و آله آورد و گفت: اى رسول خدا! اين پدر من حقّ مرا از ارثيه مادرم نمى دهد و پدرش به رسول خدا عرض كرد: آن را خرج او و خودش كرده است. در اين جا بود كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «تو و دارايى ات از آنِ پدرت هستيد»، و آن مرد چيزى نداشت [كه به پسرش بدهد چون همه را خرج او و خودش كرده بود]. آيا رسول خدا صلى الله عليه و آله بايد پدر را به دليل اعتراض فرزند بازداشت مى كرد؟!
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838