کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

سفارش هاى آن حضرت به هنگام وفات

امام على عليه السلام : سفارش من به شما اين است كه چيزى را شريك خداوند نسازيد و سنّت محمّد صلى الله عليه و آله را تباه نگردانيد. اين دو ستون را برپا داريد و اين دو چراغ را برافروزيد، ديگر نكوهشى متوجّه شما نخواهد شد!
نمایش منبع
امام على عليه السلام : فرزندم! به تو سفارش مى كنم كه نماز را در وقتش بخوانى، و زكات را به موقع به اهلش برسانى، و هنگام شبهه خاموش مانى، و تو را از شتابزدگى در گفتار و كردار باز مى دارم، و خاموشى گزين تا به سلامت مانى.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : مؤمنان را به گواهى دادن به اينكه هيچ خدايى جز خداوند يگانه بى شريك نيست و محمّد بنده و فرستاده اوست، سفارش مى كنم···
و سپس، اى حسن! تو و همه فرزندانم و خاندانم و همه مؤمنانى را كه اين نامه من به آنها مى رسد، سفارش مى كنم به اينكه از پروردگارتان، خدا، پروا كنيد و جز در حال مسلمانى نميريد و همگى به ريسمان خداوند چنگ زنيد و پراكنده نشويد؛ زيرا من از رسول خدا صلى الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمايد: «با يكديگر در صلح و آشتى به سر بردن، برتر از همه نماز و روزه هاست و عامل هلاكت و براندازى دين همانا اختلاف و دشمنى با يكديگر است» و لا قوّة الاّ باللّه .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در سفارش به فرزند بزرگوارش حسن عليه السلام ـ فرمود: تو را سفارش مى كنم به تقواى الهى و برپا داشتن نماز··· تو را سفارش مى كنم به گذشت از گناه و خطا[ى مردم ]و فرو خوردن خشم و صله رحم و بردبارى در برابر نادان و آگاه شدن در دين و درنگ و تأمل در كارها و ياد كرد و مواظبت بر قرآن و حُسن همسايگى و امر به معروف و نهى از منكر و دورى كردن از همه زشتى ها در هر كارى كه نافرمانى خدا باشد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838