کتابخانه احادیث شیعه

علّت تحريم لواط

امام على عليه السلام : خداوند ايمان را براى پاك كردن از لوث شرك واجب فرمود··· و ترك لواط را از بهر افزايش نسل.
نمایش منبع
بحار الأنوار: يكى از سؤالاتى كه زنديق از امام صادق عليه السلام پرسيد علّت تحريم لواط بود، حضرت فرمود : به خاطر اين كه اگر غلامبارگى حلال بود، در آن صورت مردها از زن ها بى نياز مى شدند و اين موجب از بين رفتن نسل و بى شوهر ماندن زن ها مى شد و در مجاز شمردن لواط، مفاسد بسيارى بود
زنديق پرسيد: چرا نزديكى كردن با حيوانات، حرام شده است؟
حضرت فرمود: خداوند خوش نداشته كه مرد آب خود را هدر دهد و با غير همنوع خود، نزديكى كند. اگر اين كار را اجازه مى داد، هر مردى يك ماده الاغ مى بست و هم از آن سوارى مى گرفت و هم با آن نزديكى مى كرد و در اين كار مفاسد بسيارى بود. لذا خداوند پشت هاى اين حيوانات [سوارى و بار كشى از آنها] را بر مردم حلال كرده و فرجهايشان را برايشان حرام فرموده است و براى مردها زنها را آفريد تا با آنان همدم شوند و به آنها آرامش گيرند و زنان جايگاه شهوات مردان و مادرانِ فرزندان ايشان باشند.
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : علّت تحريم روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان، يكى ساختار وجودى زنان و سرشت وجودى مردان است [كه هر يك براى جنس مخالف آفريده شده است] و ديگر اين كه روى آوردن مردان به مردان و زنان به زنان سبب از بين رفتن نسل [بشر ]و برهم خوردن نظم و تدبير [جامعه] و نابودى دنيا مى شود.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838