کتابخانه احادیث شیعه

ارزش آموزگار

تنبيه الخواطر: خداوند متعال به موسى وحى فرمود كه: اى موسى! خوبيها را فرا گير و آنها را به مردم نيز بياموز؛ زيرا من گورهاى آموزگاران و آموزندگان خوبيها را روشن مى سازم تا از جاى خود احساس وحشت و تنهايى نكنند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خداوند و فرشتگانِ او و حتى مور در لانه اش و حتى ماهى در دريا، بر كسى كه به مردم خير و خوبى بياموزد درود مى فرستند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : جنبندگان زمين و ماهيان دريا و هر جاندارى در هوا و همه اهل آسمان و زمين براى آموزگار خوبيها آمرزش مى طلبند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ در سفارشى به معاذ هنگامى كه وى را به يمن فرستاد ـ فرمود : سپس، آموزگاران را در ميان مردم پخش كن.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه نفرند، كه جز انسان منافق در حق آنان بى حرمتى نمى كند: ريش سفيد مسلمان، پيشواى دادگر و آموزنده خوبيها.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : آيا شما را از بخشنده ترين بخشنده خبر ندهم؟ خداوند بخشنده ترين بخشنده است. و من بخشنده ترين فرزند آدم هستم و بعد از من بخشنده ترين شما، مردى است كه دانش را آموزش دهد و از اين راه دانش او پخش شود. او در روز قيامت به تنهايى همچون يك امت برانگيخته مى گردد و نيز مردى كه در راه خداوند عزّ و جلّ جانبازى كند تا كشته شود.
نمایش منبع
تنبيه الخواطر: در حضور پيامبر صلى الله عليه و آله از دو مرد بنى اسرائيلى سخن به ميان آمد و چنين گفته شد كه يكى از آنها نماز فريضه را مى گزارد و سپس مى نشيند و به مردم خوبيها را آموزش مى دهد، امّا ديگرى روزها را روزه مى گيرد و شبها را به عبادت مى گذراند. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: برترى اوّلى بر دوّمى همچون برترى من است بر كمترين فرد شما!
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : جنبندگان زمين و ماهيان درياها و هر موجود ريز و درشتى در زمين و آسمان خدا، براى آموزگار خوبيها آمرزش مى طلبند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838