کتابخانه احادیث شیعه

دانش و ارزش آدمى

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : با ارزشترين مردم كسانى هستند كه از دانش بيشترى برخوردارند و كم ارزشترين مردم كسانى هستند كه از دانش كمترى بهره مندند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : ارزش هر انسانى، به آن چيزى است كه مى داند .حديث
نمایش منبع
امام على عليه السلام : مردم، فرزند دانايى خود هستند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اى مؤمن! همانا اين دانش و ادب بهاى جان توست؛ پس در آموختن آنها بكوش؛ زيرا هر چه بر دانش و ادب تو افزوده شود، بر قدر و قيمت تو افزوده مى گردد؛ چه آن كه با دانش به پروردگارت ره مى برى و با ادب پروردگارت را نيكو خدمت مى كنى و با آدابِ خدمت گزارى است كه بنده سزاوار دوستى و نزديكى به خدا مى شود. پس، اين اندرز را پذيرا شو تا از عذاب برهى.
نمایش منبع
الأمالى للطوسى : مشوّق ترين جمله به آموختن دانش اين سخن على بن ابى طالب عليه السلام است كه: ارزش هر انسانى به دانش اوست .حديث
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام ـ خطاب به فرزند خود حضرت صادق عليه السلام ـ فرمود : فرزندم! منزلتِ شيعيان را از اندازه روايت و معرفتشان بشناس؛ زيرا معرفت همان فهم روايت است و با فهم روايات است كه مؤمن به عاليترين درجات ايمان مى رسد. من در كتاب على عليه السلام نگريستم؛ در آن جا اين جمله را يافتم: همانا قدر و قيمت هر انسان، به معرفت اوست.
نمایش منبع
رجال الكشىّ : امام صادق عليه السلام فرمود: منزلتِ شيعيان ما را از اندازه رواياتى كه از ما مى دانند بشناسيد. ما فقيه آنها را فقيه نشماريم مگر اين كه محدَّث باشد. عرض شد: آيا مؤمن هم محدَّث مى باشد؟ فرمود: مفهَّم است و مفهَّم محدَّث .حديث مى باشد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838