کتابخانه احادیث شیعه

انتقام گرفتن از ستمگر

عيسى عليه السلام : حقيقت را به شما مى گويم ؛ اگر اتاقى آتش بگيرد ، آن آتش پيوسته از اتاقى به اتاق ديگر سرايت مى كند تا جايى كه اتاقهاى بسيارى مى سوزد ، مگر اين كه همان نخستين اتاق را دريابند و آن را از بيخ و بن براندازند ، كه در اين صورت جايى براى آتش نخواهد ماند . چنين است ستمگرِ نخست ، كه اگر جلو دستش گرفته شَود ، ديگر بعد از او پيشواى ستمگرى پيدا نخواهد شد كه ديگران از او پيروى كنند . چونان كه اگر آتش در اولين خانه ، چوب و تخته اى نيابد چيزى را نمى سوزاند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اگر نبود حضور آن جمعيت و تمام شدن حجّت با وجود يار و ياور و اگر نبود كه خداوند از دانايان پيمان گرفته است كه بر سيرى ستمگر و گرسنگى ستمديده رضايت ندهند ، هر آينه مهار شتر خلافت را بر شانه اش مى انداختم .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در سفارش به حسنين عليهما السلام ـ نوشت : خصم ستمگر و يار ستمديده باشيد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اى مردم! براى خودتان به من كمك كنيد . سوگند به خدا كه دادِ ستمديده را از ستمگر مى ستانم و مهارِ ستمگر را مى كشم ، تا او را به آبشخور حق در آورم ، هر چند خود نخواهد .
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام ـ در دعاى مكارم الاخلاق ـ گفت : [خدايا!] براى من در برابر كسى كه به من ستم كند ، دستى و در برابر كسى كه با من مجادله و ستيز مى كند ، زبانى قرار ده و بر آن كه با من دشمنى مى كند ، پيروزيم ده و در برابر كسى كه به من نيرنگ مى زند ، مرا نيرنگى ببخش و در برابر كسى كه به من ستم مى كند ، قدرتى قرار ده .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838