کتابخانه احادیث شیعه

وسيله

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : «وسيله» درجه اى است نزد خداوند كه بالاتر از آن درجه اى نيست . پس ، از خدا بخواهيد كه به من «وسيله» عطا كند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از خداوند براى من وسيله مسألت كنيد . . . كه هر كس براى من وسيله مسألت كند ، شفاعت بر او روا گردد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : امامان، از نسل حسين عليه السلام هستند . هركه آنان را اطاعت كند ، خدا را اطاعت كرده است و هركه آنان را نافرمانى كند خداوند عزّ و جلّ را نافرمانى كرده است . آنانند دستگيره محكم ، و آنانند وسيله تقرّب به خداوند عزّ و جلّ .
نمایش منبع
علل الشرائع ـ به نقل از ابو سعيد خدرى ـ : پيامبر صلى الله عليه و آله مى فرمود : هرگاه از خداوند چيزى براى من خواستيد ، وسيله بخواهيد . از پيامبر صلى الله عليه و آله درباره وسيله پرسيديم ، فرمود : درجه من در بهشت است .حديث
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اى مردم! خداوند متعال به پيامبر خود محمّد صلى الله عليه و آله وعده وسيله داده و وعده او راست است و خداوند از وعده خود تخلّف نمى كند . بدانيد كه وسيله، بر فراز درجات بهشت، و ستيغِ بلنديهاى تقرّب، و خطّ پايان آرزوست .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ درباره آيه: «و براى تقرّب به او وسيله جوييد» ـ فرمود : من هستم وسيله او .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين چيزى كه متوسّلان به خداوند سبحان و متعال به آن توسّل مى جويند ، ايمان به او و به پيامبر اوست و جهاد در راه او كه آن ستيغ اسلام است و كلمه توحيد كه آن سرشت و فطرت است .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838