کتابخانه احادیث شیعه

پايه هاى اسلام

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اسلام بر پنج پايه نهاده شده است ؛ بر يگانه دانستن خداوند ، بر پا داشتن نماز ، پرداخت زكات ، روزه رمضان ، و حجّ گزاردن .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : سپس [خداوند] بر آن حضرت (پيامبر صلى الله عليه و آله ) قرآن را نازل فرمود ، قرآن نورى است كه چراغهاى آن خاموش نمى شود . . . و آن كان ايمان و كانون آن است ، چشمه هاى دانش و درياهاى آن است ، بُستانهاى عدالت و آبگيرهاى آن است ، پايه اسلام و بنيان آن است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : براستى اين اسلام همان دين خداست، كه براى خود برگزيد و زير نظر خويش پروردش و بهترين آفريدگانش را براى آن گزينش نمود و پايه هاى آن را بر محبّت خويش برنهاد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در توصيف خاندان محمّد صلى الله عليه و آله ـ فرمود : آنان پايه هاى اسلام و پناهگاههاى آن هستند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هيچ فردى از اين امّت به آل محمّد صلى الله عليه و آله قياس نمى شود . . . آنان بنياد دين و پايه يقين هستند .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : اسلام بر پنج پايه بنا شده است : برپا داشتن نماز ، پرداخت زكات ، روزه ماه رمضان ، حج بيت اللّه الحرام، و ولايت ما اهل بيت .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : پايه هاى اسلام سه تاست : نماز ، زكات، و ولايت ؛ هيچ يك از اين سه جز با آن دو تاى ديگر ، درست (پذيرفته) نيست .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در پاسخ به اين پرسش كه پايه هاى اسلام چيست ـ فرمود : آرى ، شهادت به يگانگى خداوند، و ايمان آوردن به رسول او صلى الله عليه و آله ، و اقرار به آنچه او از نزد خدا آورده، و پرداخت زكاتِ اموال، و ولايتى كه خداوند بدان فرمان داده است [يعنى ]ولايت آل محمّد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838