کتابخانه احادیث شیعه

كمال خوشبختى

امام على عليه السلام : هرگاه تصميم و دورانديشى قرين هم شوند ، خوشبختى كامل شود .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : كوشش در راه اصلاح عموم مردم ، از كمال خوشبختى است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : نه هر كس آهنگ كارى كند، بتواند آن را انجام دهد و نه هركه بر انجام كارى توانا باشد ، توفيق آن را يابد و نه هر كه توفيق يابد، آن را درست انجام دهد ؛ بلكه هرگاه نيّت و توانايى و توفيق و درست از عهده برآمدن فراهم آيند ، آن گاه است كه خوشبختى كامل مى گردد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : چنين نيست كه هر كس چيزى بخواهد توانايى دست يافتن به آن را داشته باشد، و نه هر كس توانايى رسيدن به چيزى را داشته باشد ، توفيق آن را يابد، و نه هر كه توفيق يابد ، از عهده آن درست برآيد ؛ بلكه هرگاه خواستن و توانستن و توفيق و درست از عهده بر آمدن فراهم آيند ، آن گاه است كه خوشبختى تحقّق مى يابد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : چنين نيست كه هر كس بخواهد به مردم خوبى كند ، بكند و نه هر كس به اين كار رغبت داشته باشد ، توانايى آن را داشته باشد و نه هر كس بدان توانا باشد ، توفيق آن را يابد . بلكه هرگاه خداوند بر بنده منّت نهد ، رغبت به نيكى كردن و توانايى بر انجام آن و اذن و توفيق را برايش فراهم آورد . در اين هنگام است كه خوشبختى و كرامت براى طالب (شخصى كه مى خواهد نيكى كند) و مطلوب (شخصى كه مورد نيكى است) كامل گردد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838