کتابخانه احادیث شیعه

حقوق شوهر

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بزرگترين حق را بر زن ، شوهر او دارد و بزرگترين حق را بر مرد ، مادر او دارد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : واى بر زنى كه شوهرش را ناراحت كند و خوشا به حال زنى كه شوهرش از او راضى باشد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر قرار بود دستور دهم كسى در برابر كسى سجده كند ، حتما به زن دستور مى دادم كه شوهرش را سجده كند .
نمایش منبع
سنن أبى داوود به نقل از قيس بن سعد : به حيره وارد شدم . ديدم [مردم] در برابر حكمران خود به سجده مى افتند . گفتم : رسول خدا به سجده شدن سزاوارتر است . سپس نزد پيامبر صلى الله عليه و آله آمدم و عرض كردم : من به حيره رفتم و ديدم كه [مردم آن جا] در برابر حكمران خود به سجده مى افتند . در حالى كه تو، اى رسول خدا بيشتر سزاوارى كه ما سجده ات كنيم . پيامبر فرمود : آيا اگر بر قبر من بگذرى آن را سجده خواهى كرد؟ عرض كردم : نه . پيامبر فرمود : اين كار را نكنيد . اگر بنا بود دستور دهم كسى در برابر كسى سجده كند، هر آينه به زنان دستور مى دادم به دليل حقّى كه خداوند براى شوهرانشان به گردن آنان نهاده است ، ايشان را سجده كنند .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : براى زن، نزد پروردگارش شفيعى كارسازتر از خشنودى شوهرش نيست. وقتى فاطمه عليها السلام درگذشت، امير المؤمنين كنار آن بزرگوار ايستاد و گفت : بار خدايا! من از دختر پيامبر تو راضى هستم ؛ خدايا! او اكنون تنهاست پس تو همدمش باش .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : زن نسبت به شوهرِ سازگار خود سه نكته را بايد رعايت كند : حفظ كردن خود از هر گناه (آلودگى)، تا شوهرش در هر حال ، خوشايند يا ناخوشايند ، در دل به او اطمينان داشته باشد و [ديگر ]مراقبت از او و زندگى اش، تا شوهرش در صورتى كه لغزشى از وى سر زند، نسبت به وى عطوف و مهربان باشد و [سوم] اظهار عشق به او، با خوش زبانى و دلبرى و سر و وضع مناسب و خوشايند در نظر او .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838