کتابخانه احادیث شیعه

آراسته شدن به زهد

صفحه اختصاصي حديث و آيات رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله ـ في قولِ اللّه ِ تعالى : «و آتَيناهُ الحُكْمَ صَبِيّا» .حديث ـ : يَعنِي الزُّهدَ في الدنيا ، و قالَ اللّه ُ تعالى لموسى : يا موسى ، إنّهُ لَن يَتَزَيَّنَ المُتَزَيِّنُونَ بِزِينَةٍ أزيَنَ في عَيني مِثلَ الزُّهدِ .حديث
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ـ درباره آيه «و در كودكى به او دانايى عطا كرديم» ـ فرمود : يعنى، زهد و بى رغبتى به دنيا . خداوند متعال به موسى فرمود : اى موسى! آراستگان ، خود را به هيچ زيورى نياراستند، كه همانند زهد در نظرم زيبا آيد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى على! خداوند تو را به زيورى آراسته، كه بندگان را به زيورى دوست داشتنى تر از آن نزد خود نياراسته است ؛ تو را با بى رغبتى به دنيا آراسته و چنانت قرار داده كه نه تو از او به نوايى مى رسى و نه او از تو .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اى على! خداوند متعال تو را به زيورى آراسته كه بندگان را به زيورى محبوبتر از آن نزد خود نياراسته است ؛ تو را به دنيا بى رغبت كرد و آن را منفور تو ساخت و محبّت تهيدستان را در دل تو نهاد ؛ پس تو، به داشتن پيروانى چون آنان خرسندى و آنان به داشتن امامى چون تو .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : از جمله نجواهاى خداوند متعال با موسى عليه السلام اين بود : . . . آراستگان ، خود را براى من به زيورى نياراستند كه همانند بى رغبتى به دنيا در آنچه بدان نياز ندارند، باشد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838