کتابخانه احادیث شیعه

طلب خير با دعا

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر گاه قصد انجام كارى كردى ، درباره آن هفت بار از خدا طلب خير كن . سپس ، بنگر كه چه چيز زودتر به دلت خطور مى كند ، خير در همان است ؛ يعنى به همان عمل كن .
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام ـ در دعاى خويش درباره طلب خير از خدا ـ گفت : بار خدايا ! من به سبب دانايى تو [به خير و شر] از تو خير و نيكى درخواست مى كنم . پس بر محمّد و خاندان او درود فرست و خير و نيكى را برايم مقدّر فرما و شناختِ انتخاب كردن را به ما الهام فرما و آن را وسيله خشنودى به آنچه براى ما مقدّر كرده اى و سر فرود آوردن به آنچه حكم نموده اى ، قرار ده و نگرانى شكّ و دو دلى را از ما دور كن و ما را با يقين مخلصان تأييد و يارى فرما.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ به ابن ابى يعفور درباره طلب خير از خدا ـ فرمود : ابتدا خدا را به بزرگى و عظمت ياد مى كنى و او را مى ستايى و بر پيامبر و خاندانش درود مى فرستى و سپس مى گويى : «اللّهمّ إنّى اسئلك بأنّك عالم الغيب و الشهادة الرحمن الرحيم و أنت علاّم الغيوب ، أستخير اللّه برحمته (پروردگارا! از تو كه داناى غيب و آشكار و رحمان و رحيمى و تو كه داناى تمام رازهايى تقاضا مى كنم ؛ از خدا به مدد رحمتش طلب خير مى كنم)» .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : كسى كه با طيب خاطر (از تَه دل) يك بار، از خدا طلب خير كند، خداوند حتماً به او خير عنايت خواهد كرد .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : هيچ بنده مؤمنى نيست كه براى كارى كه مى خواهد انجام دهد يك بار از خدا طلب خير كند ، مگر آن كه خداوند او را به بهترين آن دو كار [كه در انتخاب آنها ترديد دارد] راهنمايى كند .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838