کتابخانه احادیث شیعه

بهترين مردمان

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بهترين منزلت را آن مردى دارد كه بر پشت اسب خويش بنشيند و دشمن را به هراس افكند و دشمنان ، او را بترسانند .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بهترين انسان كسى است كه مردم از او بهره مند شوند .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : شخصى به پيامبر خدا صلى الله عليه و آله عرض كرد : دوست دارم كه بهترين مردم باشم ؛ حضرت فرمود : بهترين مردم كسى است كه به حال مردم سودمند باشد ؛ پس تو براى آنان سودمند باش .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بهترين مردان كسى است كه دير به خشم آيد و زود خشنود شود .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : بهترين مردان شما آن كسى است كه پرهيزگار، پاك، گشاده دست، پاك زبان و پاكدامن باشد ، به پدر و مادر خود نيكى كند، و خانواده اش را محتاج ديگران نسازد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در پاسخ به اين پرسش كه : بهترين مردمان نزد خداوند عزّ و جلّ كيانند؟ ـ فرمود : خدا ترس ترين آنها ، پايبندترين آنها به تقوى ، و بى اعتناترينشان به دنيا .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين فرد كسى است كه به مردم سود برساند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين مردمان كسى است كه نفسى زاهد داشته باشد ، خواهشهايش اندك باشد ، شهوتش مُرده باشد ، ايمانش ناب و خالص، و يقينش راستين باشد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين مردم كسى است كه در هنگام برخوردارى، سخاوتمند و شاكر باشد ؛ بهترين مردم كسى است كه در هنگام تنگدستى، ايثارگر و شكيبا باشد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين مردم كسى است كه آزمندى را از دل برون كند، و در راه طاعت پروردگارش هواى نفس خويش را نافرمانى كند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين مردمان كسى است كه نفس خويش را از شهوات پاك كند، و خشم خويش را در هم شكند، و پروردگارش را خشنود سازد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين انسان كسى است كه هر گاه به خشم آورده شود بردبارى نشان دهد، و هر گاه به او ستم شود گذشت كند، و چون به وى بدى شود ، او خوبى كند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : بهترين مردم كسى است كه بار زحمتِ مردم را به دوش كشد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : بهترينِ شما بخشنده ترين شما هستند و بدترينِ شما بخيل ترينتان .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : بهترين بندگان كسى است كه پنج خصلت در او باشد : هر گاه خوبى كند شاد شود، اگر بدى كند بخشش طلبد، هرگاه چيزى به او داده شود سپاسگزارى كند ، هر گاه گرفتار شود شكيبايى ورزد، و هر گاه كسى به او ستم كند گذشت كند .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838