کتابخانه احادیث شیعه

فضيلت مخلص

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خوشا به حال مخلِصان؛ آنان چراغهاى هدايتند كه هر فتنه تيره اى از سوى آنها زدوده مى شود .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : عالمان همه به هلاكت درافتند مگر آنان كه به علم خود عمل كنند و عاملان همه هلاك شوند، مگر آنان كه از روى اخلاص كار كنند، و مخلصان در خطرند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : خدا را بندگانى است كه با دل و درونى خالص با وى معامله مى كنند و خداوند نيز پاداش خالص خود را به آنان مى دهد ؛ نامه هاى عمل اينان در روز قيامت [به ظاهر] خالى است و چون در برابر او بايستند، آنها را از اعمال سرّى ميان خود و ايشان ، آكنده سازد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : كجايند آنان كه اعمال خود را براى خدا خالص گردانيدند و دلهايشان را با جايگاه ياد خدا كردن، پاكيزه ساختند؟!
نمایش منبع
عدّة الداعى ـ به نقل از مفضّل بن صالح ـ : امام صادق عليه السلام فرمود : همانا خداوند را بندگانى است كه خالصانه با او معامله كنند و خدا نيز از اجر و پاداش خالص خود به ايشان دهد. اينان كسانى هستند كه در روز قيامت نامه هاى اعمالشان خالى است و چون در برابر خداوند متعال بايستند آنها را از اعمال سرّى ميان خود و ايشان پر كند. عرض كردم : سرورم ! چرا چنين است [كه نامه هاى اعمالشان سفيد و خالى است] ؟ فرمود : زيرا خداوند شأن آنان را بالاتر از اين قرار داده كه فرشتگان نگهبان از آنچه ميان خود و ايشان است آگاه شوند .
نمایش منبع
امام هادى عليه السلام : اگر مردمان هر يك به وادى و درّه اى روند، من در وادى آن مردى قدم مى گذارم كه خداى يگانه را مخلصانه عبادت مى كند .
نمایش منبع
امام عسكرى عليه السلام : اگر همه دنيا را يك لقمه كنم و آن را در دهان كسى گذارم كه از روى اخلاص ، خدا را عبادت مى كند، باز به نظرم در حقّ او كوتاهى كرده ام .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838