کتابخانه احادیث شیعه

پس از كشته شدن خوارج

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در بين امّتم افرادى مى باشند كه قرآن مى خوانند، امّا از استخوان ترقوه شان فراتر نمى رود [و ]مانند گذر تير از هدف، از دين خارج مى شوند. هر گاه شاخى قطع شود شاخى ديگر برويد تا آن كه از ميان باقيمانده آنان، دجال سر بر آرد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در هنگام عبور از جنازه خوارج ـ فرمود : بدا به حال شما! آن كس كه فريبتان داد به شما زيان رساند. عرض شد: اى امير مؤمنان! چه كسى فريبشان داد ؟ فرمود : شيطان گمراه كننده و نفس فرمان دهنده به بدى؛ به آرزوهاى خام فريبشان داد و ميدان گناهان را بر آنان فراخ گردانيد و به آنان وعده پيروزى داد و آن گاه آنان را در كام آتش فرو برد .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اى مردم ! من چشم فتنه را در آوردم، در زمانى كه تاريكيش موج مى زد و هارى و سختى آن اوج گرفته بود و كسى جز من جرأت دفع آن را نداشت .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ آن گاه كه خوارج كشته شدند و به ايشان عرض شد : اى امير مؤمنان! اين جماعت همه نابود شدند . فرمود : هرگز ، به خدا قسم كه آنها نطفه هايى در پشت مردان و زهدانهاى زنان هستند . هر گاه شاخى از آنان برويد ، قطع گردد تا اين كه سرانجام از آنان عده اى راهزن و دزد بر جاى ماند .
نمایش منبع
كنز العمّال ـ بنقل از قتادة ـ : پس از آن كه امام على عليه السلام خوارج را كشت،مردى گفت: سپاس و ستايش خدايى را كه آنان را نابود ساخت و ما را از شرّشان آسوده كرد . على فرمود : هرگز ، سوگند به آن كه جانم در دست اوست برخى از آنها هنوز در صلب هاى مردان هستند و زنان هنوز باردارشان نشده اند . آخرين افراد آنها به جماعتى دزد و چپاولگر تبديل خواهند شد.
نمایش منبع
كنز العمّال ـ بنقل از أبو جعفر فراء ـ : على شنيد كه يكى از فرزندانش ، حسن يا حسين، مى گويد: خداى را شكر كه امّت محمّد را از شرّ اين جماعت آسوده ساخت ، فرمود : اگر از امّت محمّد تنها سه نفر بر جاى ماند، يكى از آنها بر عقيده اين جماعت خواهد بود . آنان [هنوز ]در صلب هاى مردان و زهدانهاى زنان هستند .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838