کتابخانه احادیث شیعه

كسانى كه آسان حسابرسى مى شوند

امام باقر عليه السلام : رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود : هر كه حسابرسى شود عذاب شدنى است . كسى به آن حضرت عرض كرد : اى رسول خدا ! پس اين سخن خداوند عزّ و جلّ چه مى شود كه : «آسان حسابرسى خواهد شد»؟ پيامبر فرمود : آن، يك ديدن و مرور است، يعنى تورّقى بيش نيست .
نمایش منبع
المستدرك الوسائل ـ به نقل از ابو هريرة ـ : پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود : سه خصلت است كه در هر كسى باشد خداوند حسابرسى آسانى از او به عمل آورد و به رحمت خود، او را وارد بهشت كند. عرض كردند : آن سه چيست اى رسول خدا ؟ فرمود : به كسى كه تو را [از چيزى] محروم كرده عطا كنى، با كسى كه رابطه اش را با تو قطع كرده پيوند برقرار كنى، و از كسى كه به تو ستم كرده است درگذرى.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : آن گاه كه خداوند مؤمن را از قبرش برانگيزد، همراه او مِثالى بيرون آيد كه پيشاپيش او حركت مى كند و هر زمان كه مؤمن با يكى از صحنه هاى هراس انگيز قيامت رو به رو شود، آن مثال مى گويد : نترس و غم مخور ؛ مژده باد تو را به شادمانى و كرامت خداوند عزّ و جلّ ؛ تا آن كه مؤمن در برابر خداوند عزّ و جلّ مى ايستد و حسابرسى آسانى مى شود .
نمایش منبع
تفسير نور الثقلين : روايت شده است كه حسابرسى آسان، پاداش دادن به كارهاى نيك و چشم پوشى از گناهان است. اگر در حسابرسىِ كسى چون و چرا شود، عذاب خواهد شد .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838