کتابخانه احادیث شیعه

حزب شيطان

امام على عليه السلام : اى مردم ! جز اين نيست كه فتنه ها، به سبب پيروى از خواهشهاى نفسانى، آغاز مى شود ··· اگر حقّ خالص و يكدست بود اختلافى پيش نمى آمد . اما اندكى از حقّ و مشتى از باطل گرفته و درهم آميخته مى شوند . در اين جاست كه شيطان بر دوستداران خود چيره مى شود ، اما آنان كه نيكى (لطف) خداوند پيشاپيش شامل حالشان شده نجات يابند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : ··· اما اندوه و تأسف من از اين است كه بي خردان و نابكاران، كار اين امت را به دست گيرند و مال خدا را دست به دست گردانند و بندگان او را، به بندگى خود گيرند و با صالحان بستيزند و تبهكاران را دار و دسته خود كنند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در قسمتى از خطبه خويش ، پس از شنيدن خبر ناكثين (بيعت شكنان در جنگ جمل) ـ فرمود : هان ! شيطان حزب خود را برانگيخته و لشكر خويش را فرا خوانده است، تا ستم به جاى خود باز آيد و باطل به جايگاه نخستش بازگردد ؛ به خدا سوگند، ناروايى نبود كه به من نسبت ندهند و ميان من و خودشان منصفى را به داورى نگماشتند .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : هان ! شيطان دار و دسته خود را گرد آورده و نيروهاى سواره و پياده خود را از هر سو فرا خوانده است ، اما من بصيرت خود را دارم .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در قسمتى از خطبه خويش در توصيف منافقان ـ فرمود : آنان گروه شيطان و شعله آتش جهنم هستند. آنان حزب شيطانند و بدانيد كه حزب شيطان بازنده و زيان كارند .
نمایش منبع
امام حسين عليه السلام ـ در سخنانى در كربلا وقتى چشمش به سپاهيان كوفه افتاد كه سيل آسا به سويش سرازير شده بودند و از انبوهى ، چون شب تار سياه مى نمودند ـ : فرمود : چه خوب پروردگارى است پروردگار ما و چه بد بندگانى هستيد شما ؛ به فرمانبرى از خدا اعتراف كرديد و به پيامبر، محمّد، ايمان آورديد و اينك كمر به قتل فرزندان و عترت او بسته ايد . هر آينه شيطان بر شما چيره شده و ياد خداى بزرگ را از ذهن شما برده است .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838