کتابخانه احادیث شیعه

بهترين چيز در بهشت

إرشاد القلوب:در حديث معراج آمده است: [خداوند فرمود: ]اى احمد! همانا در بهشت كاخى است ··· ويژه خواص : روزى هفتاد بار آن ها را مى نگرم و با ايشان سخن مى گويم ··· آن گاه كه بهشتيان از خوراك و شراب لذّت مى برند، آنان از ياد و سخن و گفته من لذّت مى برند. پيامبر پرسيد: پروردگارا! نشانه آنها چيست؟ فرمود: آنان بازداشتى اند: زبانهاى خود را از زياده گويى و شكمهايشان را از زياده خوارى بازداشته اند.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ عليٌّ عليه السلام :إنَّ أطْيَبَ شيءٍ في الجَنّةِ و ألذَّهُ حُبُّ اللّه ِ و الحُبُّ في اللّه ِ و الحَمدُ للّه ِ ، قالَ اللّه ُ عزّ و جلّ : «و آخِرُ دَعْواهُم أنِ الحَمدُ للّه ِ ربِّ العالَمِينَ» حديث ، و ذلكَ أنَّهُم إذا عايَنوا ما في الجَنّةِ مِن النَّعيِم هاجَتِ المَحَبّةُ في قُلوبِهِم ، فيُنادُونَ عندَ ذلكَ : أنِ الحَمدُ للّه ِ رَبِّ العالَمينَ .حديث
امام على عليه السلام :بهترين و لذّت بخش ترين چيز در بهشت، همانا دوست داشتن خدا و دوست داشتن به خاطر خدا و ستايش خداست. خداوند عزّ و جلّ فرموده است: «و آخرين سخن آنها اين است كه ستايش ، از آنِ خداست كه پروردگار جهانيان است». اين از آن روست كه وقتى نعمتهاى بهشت را مى بينند، محبّت در دلهايشان شور مى انگيزد و ندا در مى دهند : ستايش خداى را كه پروردگار جهانيان است.
نمایش منبع
بحار الأنوار :امام زين العابدين عليه السلام فرمود : آن گاه كه بهشتيان وارد بهشت مى شوند و دوستِ خدا به باغها و خانه هايش درمى آيد ··· خداى جبّار بر آنان مشرف مى شود و مى گويد: ··· آيا به شما بگويم بهتر از آنچه اينك داريد، چيست؟ عرض مى كنند: پروردگارا! چه چيز بهتر از اين وضعى است كه ما داريم؟ ··· پس خداوند تبارك و تعالى به آنها مى فرمايد : خشنودى من از شما و محبّت من به شما، بهتر و بالاتر از اين است كه داريد ··· .
سپس امام عليه السلام اين آيه را تلاوت فرمود: «و خشنودى خدا برتر است، اين همان رستگارى بزرگ است».
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام ـ در توصيف مؤمنان در بهشت ـ فرمود : خداوند را در هر روز جمعه بر بندگان مؤمن خود كرامت و بخششى است ··· هرگاه گرد هم آيند، پروردگار تبارك و تعالى برايشان جلوه مى كند و چون به [جلوه] او بنگرند، به سجده درمى افتند.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد: اى بندگان راستين من! در دنيا از نعمت عبادت من برخوردار شويد؛ زيرا در آخرت، به وسيله آن از نعمت برخوردار مى شويد.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام ـ في تفسيرِ قولِهِ عزّ و جلّ: «ربَّنا آتِنا في الدُّنيا حَسَنةً و في الآخِرَةِ حَسَنةً» حديث ـ : رِضْوانُ اللّه ِ و الجَنّةُ في الآخِرَةِ ، و السَّعَةُ في الرِّزقِ و المَعاشِ و حُسنُ الخُلقِ في الدُّنيا .حديث
امام صادق عليه السلام ـ در تفسير آيه «پروردگار ما! در دنيا و آخرت به ما نيكويى عطا فرما» ـ فرمود : نيكويى در آخرت، همان خشنودى خدا و بهشت است و نيكويى در دنيا، وسعت روزى و معاش و خوش خويى.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838