کتابخانه احادیث شیعه

منفورترين كس نزد خدا

بحار الأنوار : ـ در حديث قدسى آمده است ـ : بدانيد كه منفورترينِ آفريدگان نزد من كسى است كه خود را به من مانند كند و ادّعاى خدايى نمايد؛ پس از او منفورترينِ مردمان نزد من كسى است كه خود را همانند محمّد كند و بر سر نبوّت او با وى كشمكش كند و مدّعى نبوّت شود، و پس از او منفورترين مخلوقات نزد من كسى است كه خود را وصىّ محمّد نشان دهد، ··· پس از اين مدّعيان دروغين كه در معرض دشمنى منند، منفورترين آفريدگان نزد من آنانى هستند كه اين عدّه را در ادّعايشان كمك مى دهند و بعد از اينان منفورترينِ خلايق نزد من كسانى هستند كه به كردار اين افراد خشنودند.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :منفورترين مردمان نزد خداوند كسى است كه بخواهد در اسلام، سنّتى جاهلى بگذارد و ديگر آن كه فردى را به ناحق تعقيب كند تا خون او را بريزد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :مبغوض ترين مردمان نزد خدا سه نفرند: آن كه در حرم (مكّه) ستم كند، و آن كه در اسلام پيگير سنّتى جاهلى باشد و آن كه خواهان به ناحق ريخته شدن خون كسى باشد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :سه كس نزد خدا از همه مبغوض ترند: كسى كه روز زياد مى خوابد در حالى كه شب اصلاً نمازى نخوانده است ، و كسى كه زياد مى خورد و هنگام غذا خوردن نام و حمد خدا نمى گويد، و كسى كه بى دليل زياد مى خندد.
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :منفورترين افراد نزد خداوند متعال دانشمندى است كه به ملاقات كارگزاران[جور ]مى رود.
نمایش منبع
عنه صلى الله عليه و آله :أبغَضُ خَليقَةِ اللّه ِ إلَى اللّه ِ يومَ القيامةِ الكَذّابونَ،و المُسْتَكبِرونَ، و الّذينَ يُكْثِرونَ البَغْضاءَ لإخْوانِهِم في صُدورِهم فإذا لَقُوهُم تَخَلَّقوا لَهُم ، و الّذين إذا دُعوا إلَى اللّه ِ و رَسولهِ كانوا بِطاءً، و إذا دُعوا إلَى الشَّيطانِ و أمْرِهِ كانوا سِراعا .حديث
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :منفورترين شما نزد خداوند كسانى هستند كه سخن چينى مى كنند، ميان برادران جدايى مى افكنند، و در پى يافتن خطا و لغزش براى افراد بى گناه هستند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :منفورترينِ مخلوقات نزد خدا پير مرد زناكار است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :منفورترينِ آفريدگان نزد خدا غيبت كننده است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :دورترين كس از خدا توانگر بخيل است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :منفورترينِ مردمان نزد خداوند متعال شخص نابخرد است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :منفورترين مردمان نزد خداوند متعال دو كس است: كسى كه خداوند او را به خود وا نهاده و او از راه راست به دور افتاده؛ دلداده بدعت است و فراخواننده به سوى گمراهى، پيروان خود را به فتنه و گمراهى درمى افكند ··· و مردى كه مشتى نادانى فراهم ساخته، در ميان نادانان امّت جولان مى دهد، در تاريكيهاى فتنه مى تازد، مزاياى صلح و آرامش [در جامعه] را نمى بيند. آدمى نمايان او را دانا ناميده اند [ولى نيست !] .
نمایش منبع
امام على عليه السلام :همانا منفورترين خلق خدا نزد او مردى است كه مشتى دانش فراهم آورده، در تاريكيهاى فتنه گرفتار غفلت و سرگشتگى است، مزايايى را كه در صلح و آرامش نهفته است نمى بيند، مردمانِ مانند خودش او را عالم نامند در حالى كه يك روز تمام را صرف علم نكرده است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :منفورترين بندگان نزد خداوند سبحان دانشمند مغرور و متكبّر است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :همانا يكى از منفورترين كسان نزد خداوند متعال بنده اى است كه خداوند او را به خود وا گذاشته است و او از راه راست منحرف گشته و بى راهنما حركت مى كند، اگر او را به آباد كردن دنيا فراخوانند، مى كوشد و اگر به آباد كردن آخرت فرايش خوانند، سستى و كاهلى نشان مى دهد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :دشمن ترين بندگان نزد خداوند سبحان كسى است كه همّ و غمش شكم بارگى و شهوترانى باشد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام :منفورترين بندگان نزد خدا تهيدست متكبّر، پير مرد زناكار، و دانشمند تبهكار است.
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام :منفورترين فرد نزد خدا كسى است كه در سنّت[ها] به امامى اقتدا كند، اما در عمل او را مقتداى خود نگيرد.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام :موسى عليه السلام عرض كرد: پروردگار من! كدام يك از بندگانت نزد تو مبغوض تر است؟ فرمود: آن كس كه در شب چون مرده مى افتد و در روز بي كار مى گردد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :مبغوض ترين خلق خدا بنده اى است كه مردم از زبان او بترسند.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :موسى عليه السلام عرض كرد: پروردگارا! كدامين آفريده نزد تو مبغوض تر است؟ فرمود: آن كه مرا متّهم مى كند. عرض كرد: آيا از بندگان تو، كسى هم تو را متّهم مى كند؟! فرمود: آرى، همان كسى كه از من خير مى خواهد و من به او خير مى دهم و كسى كه قضاى خود را كه به نفع اوست، برايش جارى مى سازم ولى او [ندانسته] مرا متّهم مى سازد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838