کتابخانه احادیث شیعه

بركات عبادت در جوانى

پيامبر صلي الله عليه و آله : آن كه در جوانى نيكْ بندگى خدا كند ، خداوند ، در پيرى به وى حكمت آموزد . خداى متعال مى فرمايد : (و چون به رشد و كمال خويش رسيد ، به او حكمت و دانش عطا كرديم) و در ادامه آيه مى فرمايد : (و نيكوكاران را چنين پاداش مى دهيم) .
نمایش منبع
پيامبر صلي الله عليه و آله : خداوند عز و جل ، هفت گروه را در سايه خويش بدارد ، آن روزى كه جز سايه اش ، سايه اى نيست : پيشواى عدالت پيشه ؛ و جوانى كه در بندگى خداوند عز و جل رشد كرده است ... .
نمایش منبع
پيامبر صلي الله عليه و آله : هر جوانى كه در دانش و عبادت رشد كند تا بزرگ شود ، خداوند متعال ، در قيامت ، پاداش 72 صدّيق حديث به وى مى بخشد .
نمایش منبع
پيامبر صلي الله عليه و آله : اى ابو ذر! هيچ جوانى نيست كه دنيا و خوشى اش را به خاطر خداوند ، كنار نَهَد و جوانى اش را در راه بندگى خدا سپرى كند ، مگر آن كه خداوند ، به وى پاداش 2 عليه السلام صدّيق ببخشد .
نمایش منبع
پيامبر صلي الله عليه و آله : بهترين امّت من ، كسى است كه جوانى اش را در فرمانبرى از خداوند ، سپرى كند و خود را از خوشى هاى دنيا وا گيرد و شيفته آخرت باشد . به راستى كه پاداش او نزد خداوند ، برترين جايگاه بهشت است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند ، سه گروه را بدون حسابرسى وارد بهشت مى كند : ... پيشواى عدالت پيشه ، بازرگان راستگو ، و پيرمردى كه عمر خود را در فرمانبرى از خداوند ، سپرى كرده است .
نمایش منبع
حدیث روز

رسول خدا صلی الله علیه و آله:

اَلْبُـكاءُ مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ نَجاةٌ مِنَ النّارِ؛

گريه از ترس خدا، مايه نجات از دوزخ است.

جامع الاحادیث ، ص64

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838