کتابخانه احادیث شیعه

حديث آنها همان حديث پيامبر خداست

چون از امام باقر عليه السلام پرسيدند كه چرا حديث را مرسل مى گويد و اسناد نمى دهد، حضرت عليه السلام پاسخ داد : هرگاه من حديثى بگويم و آن را اسناد ندهم سند من در آن، پدرم است به نقل از جدم به نقل از پدرش به نقل از جدّش رسول خدا صلي الله عليه و آله به نقل از جبرئيل به نقل از خداوند عز و جل.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : اگر ما بر اساس رأى و نظر خود حديث گوييم گمراه شده ايم همچون كسانى كه پيش از ما بودند، ليكن ما از روى بيّنه از سوى خدايمان حديث مى گوييم كه خداوند آن را براى پيامبرش و او نيز براى ما تبيين كرده است.
نمایش منبع
جابر: به ابو جعفر محمّد بن علىّ الباقر عليهماالسلام عرض كردم: هرگاه حديثى براى من مى گويى سند آن را نيز براى من بازگو. حضرت عليه السلامفرمود: پدرم به نقل از جدّم به نقل از رسول خدا صلي الله عليه و آله به نقل از جبرئيل به نقل از خداوند عزّوجل به من حديث كرده است. هر آن چه من به تو حديث كنم اين گونه اسنادى دارد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : حديث من، حديث پدرم و حديث پدرم، حديث نيايم و حديث نيايم، حديث حسين و حديث حسين، حديث حسن و حديث حسن، حديث اميرالمؤمنين و حديث اميرالمؤمنين، حديث رسول خدا صلي الله عليه و آله و حديث رسول خدا، حديث خداوند عزّوجل است.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : خداوند، ولايت و دوستى ما را واجب ساخته است، به خدا سوگند، ما از روى هوى و هوس خود سخن نمى گوييم و بر طبق آراء خود عمل نمى كنيم ونمى گوييم مگر آن چه خداوند عزَّوجل فرموده است.
نمایش منبع
امام كاظم عليه السلام ـ در پاسخ خلف بن حمّاد كوفى كه پرسش دشوارى را از امام پرسيد ـ : به خدا سوگند، من تو را آگاه نمى كنم مگر به نقل از رسول خدا صلي الله عليه و آله ، به نقل از جبرئيل به نقل از خداوند عز و جل.
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : ما از سوى خدا و پيامبر او حديث مى گوييم.
نمایش منبع
حدیث روز

امام صادق عليه ‏السلام:

أحَبُّ الأعمالِ إلى اللّه‏ِ عَزَّوجلَّ الصَّلاةُ، و هي آخِرُ وَصايا الأنبياءِ؛

محبوبترين كارها نزد خداوند عز و جل، نماز است و آن آخرين سفارش پيامبران مى‌‏باشد.

من لا يحضره الفقيه: 1/210/ 638

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838