کتابخانه احادیث شیعه

درهاى الهى

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : ما، درِ خدا هستيم كه از آن وارد مى شوند، در پرتو وجود ما هدايت جويان، ره مى يابند.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمام عليّ عليه السلام ـ في خُطبَةٍ يَذكُرُ فيها فَضائِلَ أهلِ البَيتِ عليهم السلام ـ : نَحنُ الشِّعارُ حديث والأَصحابُ ، والخَزَنَةُ والأَبوابُ ، ولا تُؤتَى البُيوتُ إلاّ مِن أبوابِها ، فَمَن أتاها مِن غَيرِ أبوابِها سُمِّيَ سارِقًا حديث .
امام على عليه السلام ـ در خطبه اى كه در آن فضائل اهل بيت عليهم السلام را بر مى شمارد : ماييم خواصّ و اصحاب و خزانه داران و درها و جز از در، به خانه در نيايند و هر كس از جز درِ خانه وارد شود دزدش نامند.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اگر خداوند تبارك و تعالى بخواهد خود را به بندگانش مى شناساند، ليكن ما را درها و راه خود گرداند و طريق و سويى قرار داد كه از آن مى آيند، پس هر كه از ولايت ما كناره گيرد يا ديگرى را بر ما برترى دهد از راه منحرف شده است. هر كه مردم بدو چنگ در زنند در هدايت يكسان نيست و برابر نيستند كسانى كه مردم را به چشمه هاى ناصافى راه برند كه در يكديگر مى ريزند و كسى كه با ما باشد به چشمه هايى گوارا مى رسد كه به امر پروردگار در جوشش است و هيچ خشكى و كاستى نپذيرد.
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : اوصياء همان درهاى خداوند عزّوجل هستند كه از آن وارد مى شوند و اگر ايشان نمى بودند خداوند عزّوجل شناخته نمى شد، خداوند تبارك و تعالى با آنها بر خلقش حجّت مى آورد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838