کتابخانه احادیث شیعه
پرینت احادیث

اندرزهاى امام زين العابدين عليه السلام

امام زين العابدين عليه السلام ـ كه هر جمعه در مسجد رسول خدا صلى الله عليه و آله با اين جملات مردم را اندرز مى داد و به دل بركندن از دنيا و رغبت به آخرت فرا مى خواند ـ مى فرمود : اى مردم! از خدا بترسيد و بدانيد كه شما به سوى او باز مى گرديد و هر كس هر كارى را كه در اين دنيا كرده است، مى يابد.
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام : واى بر تو اى آدميزاد! بدان كه پُرى شكم و سستى ميل و رغبت [به آخرت] و مستىِ سيرى و شكوهِ قدرت از عواملى است كه از عمل باز مى دارد و كُند مى گرداند و ياد [خدا] را از خاطر مى برد و از نزديك بودن اجل غافل مى كند، تا جايى كه گرفتارِ دوستى دنيا، گويى از مستىِ مىْ ديوانه است.
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام ـ در بخشى از نامه اش به محمّد بن مسلم زهرى ـ نوشت: بنگر فرداى قيامت كه در پيشگاه خداوند بايستى، چگونه مردى خواهى بود؟ آنگاه كه از تو بپرسد نعمت هايش را چگونه پاس داشتى و با حجّت هايش بر تو، چه كردى. و هرگز گمان مبر كه خدا از تو عذرى مى پذيرد و به تقصيرهاى تو رضايت خواهد داد؛ هيهات، هيهات، چنين نيست.
نمایش منبع
امام زين العابدين عليه السلام : خداوند ما و شما را از مكر ستمگران و گزند حسودان و خشم گردنكشان نگه دارد. اى مؤمنان! طاغوتيان و پيروان دنياخواه و دنيا گراى آنان شما را نفريبند.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات عنه عليه السلام ـ أنّه كانَ إذا تَلا هذهِ الآيَةَ: «يا أيُّها الّذِينَ آمَنوا اتَّقُوا اللّه َ و كُونوا مَعَ الصّادِقينَ» .حديث يَقولُ ـ : اللّهُمّ، ارفَعْني في أعلى دَرَجاتِ هذهِ النُّدبَةِ ، و أعِنِّي بِعَزمِ الإرادَةِ ، و هَبْني حُسنَ المُستَعقَبِ مِن نَفسي ، و خُذْني مِنها حتّى تَتَجَرَّدَ خَواطِرُ الدُّنيا عَن قَلبي مِن بَردِ خَشيَتي مِنكَ .حديث
امام زين العابدين عليه السلام ـ هرگاه اين آيه را تلاوت مى كرد: «اى كسانى كه ايمان آورده ايد! از خدا بترسيد و با راستگويان باشيد» ـ مى فرمود : بار خدايا! مرا در بالاترين درجات اين دعوت قرار ده و به نيروى اراده كمكم فرما و توفيقم ده تا از نفْس خود به خوبى بازخواست كنم و مرا از نفْسم بگير تا اينكه بر اثر خنكاى خشيت از تو، خطورات دنيوى از قلبم بيرون رود.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838