کتابخانه احادیث شیعه

دين با آنان آغاز و با آنان پايان مى گيرد

پيامبر خدا صلي الله عليه و آله ـ به على عليه السلام ـ : اى على! خداوند، دين را با ما به پايان برده چنان كه آن را با ما آغاز كرده است و در پرتو ما، خداوند دلهاى شما را پس از دشمنى و نفرت، الفت بخشيده است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در حديثى كه پيامبر صلي الله عليه و آله فتنه هايى را به آگاهى او مى رساند كه پس از حضرتش صلي الله عليه و آله بر امّت مى رسد تا اين كه عدالت به داد آنها مى رسد ـ : يا رسول اللّه ! عدالت از ماست يا از جز ما؟ پيامبر صلي الله عليه و آله مى فرمايد: از ماست، خداوند دين را با ما مى آغازد و با ما به پايان مى برد و در پرتو وجود ما پس از شرك، ميان دلها انس مى افكند و پس از فِتنه، به دلها الفت مى بخشد. گفتم: سپاس خداى را براى آن چه از فضل خود به ما بخشيده است.
نمایش منبع
عمر بن على به نقل از پدرش امام على عليه السلام نقل مى كند كه حضرت عليه السلامبه پيامبر صلي الله عليه و آله عرض كرد: يا رسول اللّه ! آيا مهدى از ماست يا از جز ما؟ فرمود: از ماست، (با ما) خداوند پايان مى بخشد و با ما مى آغازد و همه با ما از شرك، رهايى مى يابند و خداوند با ما، دلها را پس از خصومتى آشكار، الفت مى بخشد، چنان كه پس از دشمنى شرك، دل هايشان را با يكديگر مأنوس ساخت. امام على عليه السلامعرض كرد: آيا آنها مؤمن هستند يا كافر؟ پيامبر صلي الله عليه و آله فرمود: فريب خورده و كافر.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله به من فرمود: اى على! اين امر با شما آغاز مى شود و با شما پايان مى پذيرد، صبر در پيش گيريد كه انجام كار، از آنِ پرهيزگاران است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : خداوند اسلام را با ما آغاز كرد و با ما به پايان مى برَد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : خداوند با ما آغاز مى كند و با ما به پايان مى بَرد.
نمایش منبع
امام على عليه السلام : اى مردم! ما خاندانى هستيم كه خداوند با ما دروغ را مشخّص مى سازد و با ما بيمارى سخت را از ميان مى برد و با ما ريسمان خوارى را از گردنهاى شما مى گشايد و با ما مى آغازد و با ما به پايان مى برد.
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : اى مردم! كجا مى رويد و كجا مى برندتان؟ خداوند با ما، نخستين شما را هدايت كرد و با ما آخرين شما را پايان خواهد بخشيد.
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام : خداوند، دين را با ما آغازيده و با ما پايان مى بخشد.
نمایش منبع
امام هادى عليه السلام ـ در زيارت جامعه اى كه با آن مزار امامان را زيارت مى كنند ـ : خداوند با شما آغاز كرد و با شما پايان مى بخشد.
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838