کتابخانه احادیث شیعه

پرده هاى نور

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : پرده او (خدا) نور است.
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در مناجات شعبانيه ـ گفت : الهى! نعمت بريدن از هر چه جز توست و روى كردن كامل به سوى خودت را ارزانيم كن و ديدگان دلهايمان را به نور نگريستن به سوى خودت روشن فرما، تا ديده دلها پرده هاى نور را از هم درند و به معدن عظمت رسند و جانهاى ما به عزّتِ قدست بياويزند.
نمایش منبع
صفحه اختصاصي حديث و آيات الإمامُ زينَ العابدينُ عليه السلام ـ في قولِهِ تَعالى: «ثُمّ دَنا فَتَدَلّى * فَكانَ قابَ قَوسَينِ أو أدنى» .حديث ـ : ذاكَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله دَنا مِن حُجُبِ النّورِ فَرَأى مَلَكوتَ السَّماواتِ ، ثُمّ تَدَلّى صلى الله عليه و آله فَنَظَرَ مِن تَحتِهِ إلى مَلَكوتِ الأرضِ ؛ حتّى ظَنَّ أنَّهُ في القُربِ مِنَ الأرضِ كَقابِ قَوسَينِ أو أدنى .حديث
امام زين العابدين عليه السلام ـ درباره آيه «سپس نزديك شد و آويخت. پس به قدر دو سر كمان يا نزديكتر بود» ـ فرمود : رسول خدا صلى الله عليه و آله به پرده هاى نور نزديك شد و ملكوت آسمانها را ديد. سپس در آويخت و از پايين پاىِ خود به ملكوت زمين نگريست تا آن جا كه گمان كرد نزديكى اش به زمين به اندازه دو سر كمان است يا كمتر.
نمایش منبع
امام رضا عليه السلام ـ درباره آيه «روزى كه آن واقعه عظيم پديدار شود و آنها را به سجود فراخوانند» ـ فرمود : پرده اى از نور كنار زده مى شود و مؤمنان به سجده مى افتند.
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838