کتابخانه احادیث شیعه

حسابرسىِ رياكار

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : نخستين كسى كه در روز قيامت فرا خوانده مى شود مردى است كه [آيات ]قرآن را در سينه خود گرد آورده و مردى كه در راه خدا كشته شده است و مرد ثروتمند . پس خداوند عزّ و جلّ به قارى قرآن فرمايد : آيا آنچه را بر فرستاده خود نازل كردم به تو نياموختم؟ عرض كند : چرا ، اى پروردگار من . فرمايد : با آنچه آموختى ، چه عملى كردى؟ عرض كند: پروردگارا! در نيمه هاى شب و اوقات روز آن را تلاوت مى كردم . پس خداوند فرمايد : دروغ مى گويى . فرشتگان نيز گويند : دروغ مى گويى . و خداوند متعال فرمايد : هدف تو اين بود كه گفته شود : فلانى قارى قرآن است و اين هم گفته شد .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : در روز رستاخيز نخستين كسى كه محاكمه مى شود مردى است كه به شهادت رسيده است . او را مى آورند و خداوند او را از نعمتهايى كه عطايش كرده بود آگاه مى كند و او آگاه مى شود . سپس مى فرمايد : با اين نعمتها چه كردى؟ عرض مى كند : در راه تو جنگيدم تا به شهادت رسيدم. خداوند مى فرمايد: دروغ مى گويى . بلكه جنگيدى تا گفته شود چه دلير است، و اين هم گفته شد . سپس دستور مى رسد او را در حالى كه به رو افتاده است بكِشند تا در آتش افكنده شود .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : در روز رستاخيز بنده اى را كه نماز خوانده ، مى آورند . او مى گويد : پروردگارا! من براى رضاى تو نماز خواندم ؛ امّا به او گفته شود : نه ، بلكه براى آن نماز خواندى كه گفته شود چه نماز خوبى مى خواند . او را به دوزخ بريد .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838