کتابخانه احادیث شیعه

گناهان زود كيفر

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه گناه است كه كيفرشان در همين دنيا مى رسد و به آخرت نمى افتد : آزردن پدر و مادر ، زورگويى و ستم به مردم، و ناسپاسى نسبت به خوبيهاى ديگران .
نمایش منبع
امام على عليه السلام ـ در پاسخ به اين سؤال كه كيفر كدام گناه زودتر دامنگير گنهكار مى شود ـ فرمود : ستم كردن به كسى كه ياورى جز خدا ندارد، و كوتاهى در شكر نعمت، و دراز كردن دست ستم بر فقير .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : كيفرِ ستمكارى به كسى كه به تو ستم نمى كند ، از كيفر هر گناه ديگرى زودتر دامنگير آدمى مى شود .
نمایش منبع
بحار الأنوار ـ به نقل از ابو حمزه ثمالى ـ : امام على عليه السلام در يكى از خطبه هاى خود فرمود : پناه مى برم به خدا از گناهانى كه مرگ را شتاب مى بخشد . عبد اللّه بن كوّاء يشكرى برخاست و عرض كرد : اى امير المؤمنين! آيا گناهانى هم هست كه مرگ را شتاب مى بخشد؟ فرمود : واى بر تو! آرى كه هست ، بريدن از خويشاوندان!
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : چهار چيز است كه كيفرشان از هر گناهى زودتر به انسان مى رسد : كسى كه تو به او خوبى كنى و او پاداش آن را به بدى دهد ، كسى كه تو به او ستم نكنى و او به تو ستم كند ، كسى كه در كارى با او پيمان بندى و تو به پيمانت وفادار مانى و او پيمان شكنى كند و كسى كه تو با او پيوند برقرار كنى و او پيوند ببرد .
نمایش منبع
امام باقر عليه السلام : در كتاب امير المؤمنين عليه السلام آمده است : سه گناه است كه صاحب آنها در همين دنيا كيفرش را ببيند : ستم ، بريدن پيوند خويشاوندى، و سوگند دروغ .
نمایش منبع
حدیث روز

امام علی عليه ‏السلام:

بِـرُّوا آباءَكُمْ يَبِـرُّكُمْ أَبْنـاؤُكُمْ؛

به پدران خود خوبى كنيد، تا پسرانتان هم به شما خوبى كنند.

غررالحكم: ج3، ص267

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838