کتابخانه احادیث شیعه

دعاهايى كه مستجاب مى شود

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : دعاى چهار نفر رد نمى شود : پيشواى دادگر ، پدر براى فرزندش ، دعاى انسان براى برادرش در غياب او، و ستمديده . خداوند جلّ جلاله مى فرمايد : به عزّت و جلالم سوگند كه گر چه به طول انجامد ، اما عاقبت انتقام تو (ستمديده) را بگيرم .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : از نفرين پدر بترسيد كه آن از شمشير برنده تر است .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : دعاى كودكان امّت من ، در صورتى كه به گناهان آلوده نشده باشند ، مستجاب مى شود .
نمایش منبع
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اگر كسى به مردمى خوبى كند و آنها از وى تشكّر نكنند و او نفرينشان كند نفرينش در حقّ آنان مستجاب مى شود .
نمایش منبع
امام على عليه السلام : دعاى چهار كس رد نمى شود : پيشواى دادگر در حقّ ملّتش، و پدر صالح در حقّ فرزندش، و فرزند صالح در حقّ پدرش، و ستمديده . خداوند ، عزّ اسمه ، مى فرمايد : به عزّت و جلالم سوگند كه حتى اگر زمانى هم بگذرد، سرانجام انتقام تو (ستمديده) را خواهم گرفت .
نمایش منبع
امام حسن عليه السلام : كسى كه قرآن بخواند دعايى مستجاب دارد ، زود يا دير .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : دعاى سه كس از خداوند متعال پوشيده نمى ماند (مستجاب مى شود) : [اول ]دعاى پدر در حقّ فرزندش، هرگاه نسبت به او نيكوكار [و فرمانبردار] باشد و نفرين پدر در حقّ او، هرگاه وى را بيازارد و نافرمانى كند ، [دوم ]نفرين ستمديده به ستمگر ، و دعاى ستمديده در حقّ كسى كه انتقام او را از ستمگر گرفته باشد ، [سوم] دعاى مرد مؤمن در حقّ برادر مؤمن خود كه به خاطر ما او را كمك مالى كرده باشد، و نفرين او در حقّ كسى كه برادرش به وى محتاج شده و او مى توانسته است نيازش را برطرف سازد و نكرده است .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام : مبادا ستمگرى را در ستم كردن به مسلمانى ستمديده، يارى رسانيد ؛ زيرا اگر شما را نفرين كند نفرينش مستجاب مى شود . جدّ ما رسول خدا صلى الله عليه و آله مى فرمود : همانا نفرينِ مسلمانِ ستمديده اجابت مى شود .
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838