کتابخانه احادیث شیعه

ريا

امام باقر عليه السلام :در موعظه هاى لقمان به پسرش هست كه گفت: « . . . اى پسرم! به مردم ، چنين نشان نده كه از خدا مى ترسى ، در حالى كه دلت گنهكار است» .
نمایش منبع
امام صادق عليه السلام :لقمان به پسرش گفت: «اى پسرم! هر چيز نشانه اى دارد كه بدان شناخته مى شود و بر اساس آن، گواهى مى گردد... رياكار نيز سه نشانه دارد: هر گاه تنها باشد، كسل است، و هر گاه پيش مردم باشد ، شاد است، و هر كارى را كه در آن ستايش باشد ، انجام مى دهد».
نمایش منبع
اعتقاد أهل السنة ـ به نقل از حسن حديث ـ : در سفارش لقمان به پسرش است كه گفت: «اى پسرم! هر گاه روزه گرفتى، رويت را بشوى و سرت را روغن بمال و صدايت را در بين مردم بلند كن تا ندانند كه روزه اى، و روزه و نمازت را به مردم نشان نده كه هم بنيان خود را نابود مى كنى و هم ديگرى را گول مى زنى. همانا كسى كه پنهانى براى خدا كارى مى كند ، خداوند آشكارا به او پاداش مى دهد و درجاتش را در آخرت بالا مى برد و همسان پيامبران، در بهشتْ جاودانه است و به وجه اللّه نظر مى كند».
نمایش منبع
مسند ابن الجعد ـ به نقل از محمّد بن واسع ـ : لقمان ، همواره به پسرش مى گفت: «اى پسرم! از خدا بترس و خداترسى ات را به مردم نشان نده تا به خاطر آن ، تو را بزرگ بدارند، در حالى كه در دل گنهكارى».
نمایش منبع
حدیث روز

امام کاظم علیه السلام:

دَعْـوَةُ الصّـائِـمِ تُسْتَجابُ عِنْدَ اِفْطارِهِ؛

دعـاى شخـص روزه‏ دار هنگام افطار مُستجاب مى‏ شود.

بحار الانوار: ج 93، ص 255، ح 33

چهل حدیث « روزه »

احادیث معصومین

حمایت از پایگاه
آمار پایگاه کتابخانه احادیث شیعه

تــعــداد كــتــابــهــا : 111

تــعــداد احــاديــث : 45456

تــعــداد تــصــاویــر : 685

تــعــداد حــدیــث روز : 3838