آنان كه خبر رجعتشان دادهشده است

امام على عليه السلام : خداوند همه پيامبران مرسل را از آدم تا محمّد صلى الله عليه و آله زنده مى كند كه در حضور من با شمشير بر فرق سر مردگان و زندگان و همه جن و انس مى كوبند . . . مرا بازگشت در پى بازگشت و رجعت در پى رجعت است و من صاحب اين بازگشتها و رجعتها و صاحب يورشها و انتقامها هستم .

امام حسين عليه السلام : من نخستين كسى هستم كه زمين شكاف مى خورد و از آن بيرون مى آيم و اين همزمان است با رجعت امير المؤمنين و قيام قائم ما .

امام باقر عليه السلام ـ به بكير بن اعين ـ فرمود : رسول خدا صلى الله عليه و آله و على عليه السلام رجعت خواهند كرد .

امام باقر عليه السلام : گويى عبد اللّه بن شريك عامرى را مى بينم كه با عمامه اى سياه و دو سر فرو افتاده آن در ميان شانه هايش، با چهار هزار تكبير گوىِ رجعت كننده، در دامنه كوه در خدمت قائم ما اهل بيت ايستاده است .

امام صادق عليه السلام : نخستين كسى كه زمين (قبر) به روى او شكافته مى شود و به دنيا باز مى گردد، حسين بن على عليه السلام است .

امام صادق عليه السلام : نخستين كسى كه به دنيا بر مى گردد حسين بن على عليه السلام است. او چندان فرمانروايى مى كند كه بر اثر پيرى، ابروانش بر روى چشمانش فرو مى افتد .

امام صادق عليه السلام : گويى حمران بن اعين و ميسّر بن عبد العزيز را مى بينم كه در ميان صفا و مروه با شمشيرهاى خود بر مردم [تبهكار ]مى كوبند .

امام صادق عليه السلام : از خداوند مسئلت كردم كه اسماعيل را بعد از من زنده بدارد ، نپذيرفت اما اين منزلت را به من ارزانى داشت كه اسماعيل نخستين يار از ده ياور او (قائم عليه السلام ) باشد كه زنده مى شوند . يكى ديگر از آن ياوران ، عبد اللّه بن شريك است كه پرچمدار وى است .

امام صادق عليه السلام : همراه قائم عليه السلام بيست و هفت نفر از پشت كوفه ظهور مى كنند . پانزده تن آنان از قوم موسى عليه السلام هستند، همانان كه به راه حق هدايت مى كردند و به عدالت داورى مى كنند ؛ هفت نفر از اصحاب كهف هستند و نيز يوشع بن نون و سلمان و ابو دجانه انصارى و مقداد و مالك اشتر كه همگى در خدمت او و از ياران و كارگزاران وى هستند .